achtergrondplaatje voor hoofdpagina

Project SSC

Tja...

Project SSC, na jaren van plannen is het dan eindelijk zover. De Cabrio gaat er aan geloven! Enkele dagen nadat ik een een Suzuki Swift gekocht heb ben ik lid geworden van de Suzuki Tuning Club. Ik was op internet aan het zoeken omdat ik een probleempje had met de Swift GS die ik van mijn moeder had overgenomen. Binnen enkele seconden had ik op Google het antwoord op mijn vraag gevonden op deze clubsite. Na een beetje knutselen en klussen was het probleem opgelost en snorde de motor weer als nieuw!

Mijn interesse in deze site was gewekt en ik besloot om forumlid te worden. Nou... dat had ik nooit moeten doen! Wat een mooie Swiftjes stonden er op. Er was er eentje die speciaal mijn aandacht trok en dat was de Suzuki Swift GTi van Puppetmaster. Hij was namelijk bezig aan zijn Swift en bouwde er een complete Rascal kit op. Schitterend om te zien hoe iemand zo met zijn auto bezig kon zijn. Ik heb het gehele verbouwingstraject gevolgd en toen was ik om. Uiteindelijk wilde ik ook één keer een complete showwaardige auto bouwen.

Helaas kwam er een einde aan de Swift GS, maar hij rijdt nog steeds rond! Een van de grootste problemen bij de Swiftjes is wel roest. Overal waar het komen kan komt het uiteindelijk en ik had de auto al laten lassen bij een clublid. Toen ik opnieuw voor de keuze stond om opnieuw te beginnen of de auto vaarwel zeggen kreeg ik een bod van een vriend van me die kort daarvoor zijn Swift total loss heeft gereden. Op dat bod ben ik ingegaan.
Mede ook omdat ik inmiddels mijn droomauto had gevonden: De Suzuki Swift Cabrio.
Na in totaal een jaar of vier zoeken en tientallen gezien te hebben vond ik in Limburg een pasgeleden geimporteerde Cabrio uit Duitsland die er perfect uitzag.

Toen ik Anouk gevraagd heb om met mij te trouwen was er vanuit mijn kan de grote wens om dan de Cabrio als trouwauto te kunnen rijden. Anouk was het daar gelukkig mee eens, op voorwaarde dat de auto standaard bleef. Omdat ik het niet kan laten heb ik alleen de standaard stalen velgen vervangen door een setje schitterende Ronal Turbo's die in de maat voor de Suzuki erg zeldzaam zijn en de cabrio erg goed staan.

Alleen, enkele maanden voordat we zouden trouwen begaf de motor het: een typisch Suzuki probleem met de oliesproeiers onderin het zorgde ervoor dat er een zuiger defect raakte. Paniek alom, want die auto moest en zou rijden. Opnieuw was de Suzuki Tuning Club dé uitkomst, want binnen no time had ik een nieuw blokje waarmee ik vooruit kon. Na een opfrisbeurt kon het blok de auto in en daarna meteen naar de APK. Als je dan op een algemeen APK station binnen komt en iedereen komt even kijken wat er staat dan is dat best leuk kan ik je vertellen. Sommigen hadden nog nooit geweten dat er een Swift Cabrio bestond! Toen maar eens gekeken of al mijn werk niet voor niets was geweest, en na een gedegen onderzoekbleek dat de Cabrio glansrijk door de APK was gekomen en kreeg ik de papieren mee. 

En toen de grote dag eenmaal aangebroken was stond de Cabrio er bij te glimmen alsof hij nieuw was. Je kunt je niet indenken hoe veel werk daar in gezeten heeft, en hoe blij ik was toen 's morgens het zonnetje door kwam breken. De kap eraf en genieten maar!

Na alle positieve reacties op de auto zoals die nu is, wist ik het zeker: deze auto zou het worden!

Inmiddels staat de Cabrio al een tijdje gestald en ben ik begonnen met het grootste verbouwingsproject dat ik ooit gedaan heb op een auto: de gehele auto gaat aangepast worden en wordt voorzien van o.a. een andere  motor, een AirRide luchtveringsysteem met hoogteregeling, een complete bodykit wordt passend gemaakt, het interieur wordt aangepakt, noem maar op!

Klik op de links in de menubalk bovenaan deze pagina om het project helemaal te volgen.

^